BBS Kraftfahrzeugtechnik

Aktuální verze stránky ještě nebyla zkontrolována zkušenými přispěvateli a může se výrazně lišit od verze recenzované 10. července 2018; kontroly vyžadují 4 úpravy .
BBS Kraftfahrzeugtechnik AG
Výpis na burze FWB : BKS3
Základna 1970
zrušeno 2007 [1]
Zakladatelé Heinrich Baumgartner,
Klaus Brand
Umístění Schiltach , Německo
Průmysl výroba autokomponentů
produkty disky kol
Počet zaměstnanců 1200
Mateřská společnost Punch International NV
webová stránka bbs.com
 Mediální soubory na Wikimedia Commons

BBS Kraftfahrzeugtechnik AG  je německá společnost, která je jedním z předních světových výrobců automobilových ráfků. Hlavní sídlo je v Schiltachu . BBS vyrábí kola pro motorsport, OEM a maloobchodní zákazníky. Kola BBS jsou dodávána na dopravníky společností jako: BMW , Audi , Mercedes-Benz , Porsche , Ferrari , Maserati , Rolls Royce , Jaguar a Volkswagen . V roce 2007 koupila BBS belgická průmyslová holdingová společnost Punch International NV [1] .

Historie

Společnost byla založena v roce 1970 Heinrichem Baumgartnerem a Klausem Brandem a původně se zabývala výrobou plastových dílů karoserií. BBS znamená první písmena jmen zakladatelů a název města, kde se nacházela (Baumgartner, Brand, Schiltach). v roce 1976 byla ve Francii založena první zahraniční dceřiná společnost . V roce 1983 jsou otevřeny pobočky v USA a Japonsku . V roce 1987 se firma stává akciovou společností kótovanou na burzách ve Frankfurtu a Stuttgartu . Nejúspěšnější pro společnost byla 90. léta, kdy se jejími klienty staly koncerny jako Daimler-Chrysler , Porsche , VW , ale i většina týmů IndyCar a Formule 1 . V únoru 2007 raketově rostoucí ceny hliníku a vícedenní stávka v Guineji , největším světovém dodavateli hliníku, vedly BBS k vyhlášení bankrotu a následnému prodeji.

Technologie

V roce 1972 BBS vyvíjí 3dílnou sestavu ráfku: samostatný ráfek, vnější ráfek a náboj kola, spojené titanovými šrouby. Tato technologie se rozšířila v motorsportu.

Aby disk získal lesk, používá se diamantové zpracování.

Díky technologii Air Inside, která spočívá v tom, že ve vnitřní a vnější hraně ráfku disku jsou vytvořeny duté přihrádky, je hmotnost kola snížena o 5 kg a deformační odolnost hrany ráfku je snížena. zvýšil o 60 %, a tím se výrazně zlepšila bezpečnost.

Poznámky

  1. BBS Kraftfahrzeugtechnik AG (Schiltach) // Tiskový archiv 20. století - 1908.