BBS Kraftfahrzeugtechnik AG | |
---|---|
Výpis na burze | FWB : BKS3 |
Základna | 1970 |
zrušeno | 2007 [1] |
Zakladatelé |
Heinrich Baumgartner, Klaus Brand |
Umístění | Schiltach , Německo |
Průmysl | výroba autokomponentů |
produkty | disky kol |
Počet zaměstnanců | 1200 |
Mateřská společnost | Punch International NV |
webová stránka | bbs.com |
Mediální soubory na Wikimedia Commons |
BBS Kraftfahrzeugtechnik AG je německá společnost, která je jedním z předních světových výrobců automobilových ráfků. Hlavní sídlo je v Schiltachu . BBS vyrábí kola pro motorsport, OEM a maloobchodní zákazníky. Kola BBS jsou dodávána na dopravníky společností jako: BMW , Audi , Mercedes-Benz , Porsche , Ferrari , Maserati , Rolls Royce , Jaguar a Volkswagen . V roce 2007 koupila BBS belgická průmyslová holdingová společnost Punch International NV [1] .
Společnost byla založena v roce 1970 Heinrichem Baumgartnerem a Klausem Brandem a původně se zabývala výrobou plastových dílů karoserií. BBS znamená první písmena jmen zakladatelů a název města, kde se nacházela (Baumgartner, Brand, Schiltach). v roce 1976 byla ve Francii založena první zahraniční dceřiná společnost . V roce 1983 jsou otevřeny pobočky v USA a Japonsku . V roce 1987 se firma stává akciovou společností kótovanou na burzách ve Frankfurtu a Stuttgartu . Nejúspěšnější pro společnost byla 90. léta, kdy se jejími klienty staly koncerny jako Daimler-Chrysler , Porsche , VW , ale i většina týmů IndyCar a Formule 1 . V únoru 2007 raketově rostoucí ceny hliníku a vícedenní stávka v Guineji , největším světovém dodavateli hliníku, vedly BBS k vyhlášení bankrotu a následnému prodeji.
V roce 1972 BBS vyvíjí 3dílnou sestavu ráfku: samostatný ráfek, vnější ráfek a náboj kola, spojené titanovými šrouby. Tato technologie se rozšířila v motorsportu.
Aby disk získal lesk, používá se diamantové zpracování.
Díky technologii Air Inside, která spočívá v tom, že ve vnitřní a vnější hraně ráfku disku jsou vytvořeny duté přihrádky, je hmotnost kola snížena o 5 kg a deformační odolnost hrany ráfku je snížena. zvýšil o 60 %, a tím se výrazně zlepšila bezpečnost.
V sociálních sítích | |
---|---|
V bibliografických katalozích |